Φιλία λοιπόν το σημερινό μας θέμα...ένα θέμα που προσπαθώ πολύ καιρό να ανεβάσω αλλά όλο κάτι γίνεται και δεν το τελειώνω :)
Η φιλία είναι μια λέξη μαγική γιατί στο άκουσμα της δίνει σε όλους, μικρούς και μεγάλους, ένα αστραφτερό χαμόγελο!!Είναι μια σχέση μαγική γιατί δημιουργείται χωρίς να επιβάλλεται από δύο άτομα και διατηρείται μαθαίνοντας ο ένας τον άλλο καλύτερα...δίνοντας χρόνο και χώρο...προσαρμόζοντας την συμπεριφορά του ανάλογα με τις ανάγκες του άλλου...δημιουργώντας έτσι ένα ισχυρό συναισθηματικό δεσμό όσο μεγαλώνει το άτομο. Οι φίλοι μαθαίνουν να συνεργάζονται...να βοηθά ο ένας τον άλλο...να τον στηρίζει και φυσικά να είναι μαζί στα εύκολα αλλά και στα δύσκολα....
Η παιδική ηλικία είναι η πρώτη ηλικία που τα παιδιά αναζητούν παρέα και φίλους και άσχετα από το γεγονός ότι οι φιλίες τους μπορεί να φαίνονται πιο επιπόλαιες και σύντομες στα μάτια μας...συμβάλλουν καθοριστικά στην ομαλή συναισθηματική τους ανάπτυξη και στην ενσωμάτωση στο κοινωνικό σύνολο. Κάνοντας φίλους ένα παιδί, νιώθει καλύτερα, τονώνεται η αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση του, κάνει νέες ανακαλύψεις, τονώνεται συναισθηματικά και νιώθει πιο δυνατό και ικανό για τα πάντα...ακόμα και για τις σκανταλιές....
Για αυτό το λόγο στην αρχή της σχολικής χρονιάς αλλά και σε όλη τη διάρκεια της θα πρέπει να τονώνουμε αυτή την ανάγκη του παιδιού για να κάνει φίλους..με διάφορες δραστηριότητες..παιχνίδια...κατασκευές...μουσική....ζωγραφική...κ.α
Ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνω στην τάξη μου είναι το γνωστό
ΒΡΑΧΙΟΛΑΚΙ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
κόβουμε λωρίδες από χρωματιστό χαρτόνι και σε κάθε μια γράφουμε από τη μία πλευρά το όνομα μας και από την άλλη το όνομα του φίλου μας...στη μέση ζωγραφίζουμε κάτι...συρράπτουμε και το κάνουμε δώρο στο φίλο μας....η μια προοπτική είναι να το πάρουμε σπίτι μας μετά για πάντα...η δεύτερη είναι να το πάρουμε για μια μέρα σπίτι μας να το φυλάξουμε προσεκτικά και την επόμενη να το φέρουμε στην τάξη για το δεύτερο μέρος της δραστηριότητας..
την ΑΛΥΣΙΔΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ...ενώνουμε όλα τα κομμάτια των βραχιολιών και κάνουμε μια αλυσίδα που την βάζουμε σε εμφανές σημείο στην τάξη μας...κάθε φορά που για κάποιο λόγο κάνουμε μια νέα φιλία προσθέτουμε ένα καινούργιο βραχιολάκι που το ενώνουμε στην αλυσίδα!!
άλλη δραστηριότητα είναι το ΚΟΥΚΛΑΚΙ ΦΙΛΑΡΑΚΙ έχουμε ένα κουτί μέσα στο οποίο έχουμε καρτέλες με τα ονόματα των παιδιών και το βάζουμε στο κέντρο του κύκλου. Καθόμαστε στον κύκλο και έχουμε ένα κουκλάκι...βάζουμε μουσική και το κουκλάκι ταξιδεύει στα χέρια των παιδιών...σταματά η μουσική και το παιδάκι που έμεινε με το κουκλάκι στο χέρι πάει στο κουτί με τα ονόματα και τραβά μια καρτέλα...
κουκλάκι φιλαράκι
τι όμορφο παιδάκι
για πες μου στο λεπτό
για ποιόν θα μιλησω εγώ....
όπως καταλάβατε, το παιδάκι με το κουκλάκι θα πρέπει να πει κάτι όμορφο για τον φίλο που διάλεξε...να του δώσει το κουκλάκι και να ξεκινήσει πάλι η μουσική
ΟΙ ΑΓΚΑΛΙΤΣΟ...ΦΩΛΙΤΣΕΣ
σκορπίζουμε στο χώρο στεφάνια, τα μισά από όσα είναι τα παιδιά....βάζουμε μουσική και τα παιδιά χορεύουν στο χώρο έξω από τις φωλίτσες. μόλις σταματήσει η μουσική πηδάνε σε ένα στεφάνι και αγκαλιάζουν όποιον βρουν εκεί....ξαναρχινά η μουσική και τώρα όταν σταματήσει θα πρέπει να πάνε σε άλλο στεφάνι!!!
ΠΑΛΑΜΟΦΙΛΑΡΑΚΙΑ .... ΤΟ ΚΑΔΡΑΚΙ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
σχεδιάζουμε σε κάνσον μια καρδιά για κάθε παιδί τόσο μεγάλη ώστε να χωρέσει 2 παλάμες...το παιδί την κόβει και με τέμπερα βάζει από τη μια μεριά το αποτύπωμα της παλάμης του...προσκαλεί το φίλο του να βάλει το αποτύπωμα του από την άλλη μεριά και γράφουμε γύρω γύρω από την καρδιά τους λόγους γιατί τον θεωρεί φίλο του...το διακοσμούμε με γκοφρέ γύρω γύρω ή πούλιες ή ότι άλλο θέλουμε, βάζουμε πιαστράκι από πίσω και έτοιμο το καδράκι της φιλίας
Η ΦΩΝΗ ΣΟΥ ΜΕ ΟΔΗΓΕΙ
τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια, φτιάχνουμε μια διαδρομή με στεφάνια και τουβλάκια. ο ένας από το ζευγάρι δένει με μαντήλι τα μάτια του και ο άλλος τον καθοδηγεί ώστε να περάσει από τα εμπόδια. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε και σε στυλ διαγωνισμού για να βγει νικήτής η ομάδα που συνεργάστηκε καλύτερα και για να δούμε κατά πόσο αναγνωρίζουν τη φωνή του ζευγαριού τους.
ΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟΥ ΤΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
αυτό το κάνω σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς και όχι μια φορά για όλους σαν εργασία...ανάλογα με κάποια πράξη βοήθειας και συνεργασίας που μπορεί να προκύψει κάποια μέρα και να συζητηθεί από τα παιδιά έχουμε μια κονκάρδα σαν βραβείο όπου το παιδί που θέλει να το δώσει ζωγραφίζει τη βοήθεια που του πρόσφερε ο συμμαθήτής του και του το δίνει στο σπίτι
Η πριγκιπισσα Φιλία
αυτό είναι κλεμμένο από τον κήπο των συναισθημάτων με κάποιες παραλλαγές....και το χρησιμοποιώ όταν έχουμε συγκρούσεις...
Σε ένα όμορφο παλάτι ψηλά στον ουρανό ζούσε μια πριγκίπισσα που την έλεγαν Φιλία. Εκεί ψηλά που έμενε μπορούσε να δει τι γινόταν στη γη αλλά και όλοι από τη γη μπορούσαν να τη δούνε. όταν έβλεπε προσωπάκια χαρούμενα πιασμένα χέρι χέρι...ήταν χαρούμενη και η καρδιά της και σκόρπιζε παντού το χαμόγελο της...όταν έβλεπε προσωπάκια θυμωμένα και μόνα τους...σπάραζε η καρδιά της και έκλαιγε συνέχεια...στα παλάτι που ζούσε είχε μαζί και τους φίλους της για να παίζει...την Αγάπη, την Αλήθεια , το Σεβασμό και την Συνεργασία...κάτω όμως στη γη υπήρχαν οι εχθροί της που προσπαθούσαν να στεναχωρήσουν τους ανθρώπους και να κάνουν να κλάψει η φιλία...ο Θυμός, η Ζήλια, το Ψέμα και η Μοναξία....κάθε φορά που κάποιος από τους εχθρούς της έκανε επίθεση οι φίλοι της αγωνίζονταν να την προστατεύσουν.....ας φανταστούμε λοιπόν τι έγινε τι μέρα που επιτέθηκε ο θυμός...πως μπορεί να καταστραφεί η Φιλία; τι μπορούμε να κάνουμε για να την προστατεύσουμε;
τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν σε Α4 χωρισμένο στη μέση την εικόνα της γης ή του παλατιού όταν η φιλία είναι χαρούμενη και από την άλλη πλευρά τι γίνεται όταν υπάρχει θυμός και τσακωμός και κατ επέκταση να φτιάξουμε μια ομαδική που να έχουμε κανόνες συμπεριφοράς για να έχουμε πάντα τη φιλία στη ζωή μας.
ΤΟ ΒΑΖΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
μαθαίνουμε το....
"φίλος έδωσε σε φίλο
τριαντάφυλλο με φύλλο.
Φίλε φύλαγε το φύλλο
μην το δώσεις σ ' άλλο φίλο"
μπορούμε να φτιάξουμε ένα τριαντάφυλλο με χαρτί, γκοφρέ κτλ και ο ένας να το δώσει στο φίλο του να το φυλάξει για μια μέρα....και την άλλη μέρα να μας το φέρει για να το βάλουμε στο βάζο της φιλίας. Το βάζο της φιλίας είναι σε περίοπτη θέση στην τάξη μας και κάθε φορά που θέλουμε να κάνουμε κάποιον φίλο μας του δίνουμε το τριαντάφυλλο να το κρατήσει....μπορούμε να το επεκτείνουμε και όταν τσακωνόμαστε και θέλουμε να συμφιλιωθούμε να το δίνουμε ως δώρο
ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
ζωγραφίζουμε με τα παιδιά σε χαρτί του μέτρου ένα μέτριο σχετικά δεντράκι με ρίζες, κορμό και φύλλα. Το ονομάζουμε το δέντρο της φιλίας και ρωτάμε τα παιδιά τι χρειάζεται για να αναπτυχθεί, να μεγαλώσει και να μας προστατεύει όλους...νερό, φροντίδα κτλ....τους ρωτάμε αν θέλουμε να αναπτυχθεί η φιλία τι χρειάζεται...συνεργασία, αγάπη, σεβασμό. προσπαθούμε όπως μπορούμε να γράψουμε τις λέξεις και να τις ζωγραφίσουμε σε μικρά χαρτάκια και τα κολλάμε στις ρίζες του δέντρου. επεκτείνοντας την ανάπτυξη του μπορούμε να κολλήσουμε φώτο από τις νέες φιλίες στα κλαδιά του, νέες λέξεις στις ρίζες, δωράκια για τους φίλους μας κτλ...
Αυτά τα ολίγα προς το παρόν και ελπίζω σύντομα να συμπληρώσω και άλλες δραστηριότες......
Φιλιά και.....φιλία σε όλους λοιπόν!!!
Η φιλία είναι μια λέξη μαγική γιατί στο άκουσμα της δίνει σε όλους, μικρούς και μεγάλους, ένα αστραφτερό χαμόγελο!!Είναι μια σχέση μαγική γιατί δημιουργείται χωρίς να επιβάλλεται από δύο άτομα και διατηρείται μαθαίνοντας ο ένας τον άλλο καλύτερα...δίνοντας χρόνο και χώρο...προσαρμόζοντας την συμπεριφορά του ανάλογα με τις ανάγκες του άλλου...δημιουργώντας έτσι ένα ισχυρό συναισθηματικό δεσμό όσο μεγαλώνει το άτομο. Οι φίλοι μαθαίνουν να συνεργάζονται...να βοηθά ο ένας τον άλλο...να τον στηρίζει και φυσικά να είναι μαζί στα εύκολα αλλά και στα δύσκολα....
Η παιδική ηλικία είναι η πρώτη ηλικία που τα παιδιά αναζητούν παρέα και φίλους και άσχετα από το γεγονός ότι οι φιλίες τους μπορεί να φαίνονται πιο επιπόλαιες και σύντομες στα μάτια μας...συμβάλλουν καθοριστικά στην ομαλή συναισθηματική τους ανάπτυξη και στην ενσωμάτωση στο κοινωνικό σύνολο. Κάνοντας φίλους ένα παιδί, νιώθει καλύτερα, τονώνεται η αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση του, κάνει νέες ανακαλύψεις, τονώνεται συναισθηματικά και νιώθει πιο δυνατό και ικανό για τα πάντα...ακόμα και για τις σκανταλιές....
Για αυτό το λόγο στην αρχή της σχολικής χρονιάς αλλά και σε όλη τη διάρκεια της θα πρέπει να τονώνουμε αυτή την ανάγκη του παιδιού για να κάνει φίλους..με διάφορες δραστηριότητες..παιχνίδια...κατασκευές...μουσική....ζωγραφική...κ.α
Ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνω στην τάξη μου είναι το γνωστό
ΒΡΑΧΙΟΛΑΚΙ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
κόβουμε λωρίδες από χρωματιστό χαρτόνι και σε κάθε μια γράφουμε από τη μία πλευρά το όνομα μας και από την άλλη το όνομα του φίλου μας...στη μέση ζωγραφίζουμε κάτι...συρράπτουμε και το κάνουμε δώρο στο φίλο μας....η μια προοπτική είναι να το πάρουμε σπίτι μας μετά για πάντα...η δεύτερη είναι να το πάρουμε για μια μέρα σπίτι μας να το φυλάξουμε προσεκτικά και την επόμενη να το φέρουμε στην τάξη για το δεύτερο μέρος της δραστηριότητας..
την ΑΛΥΣΙΔΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ...ενώνουμε όλα τα κομμάτια των βραχιολιών και κάνουμε μια αλυσίδα που την βάζουμε σε εμφανές σημείο στην τάξη μας...κάθε φορά που για κάποιο λόγο κάνουμε μια νέα φιλία προσθέτουμε ένα καινούργιο βραχιολάκι που το ενώνουμε στην αλυσίδα!!
άλλη δραστηριότητα είναι το ΚΟΥΚΛΑΚΙ ΦΙΛΑΡΑΚΙ έχουμε ένα κουτί μέσα στο οποίο έχουμε καρτέλες με τα ονόματα των παιδιών και το βάζουμε στο κέντρο του κύκλου. Καθόμαστε στον κύκλο και έχουμε ένα κουκλάκι...βάζουμε μουσική και το κουκλάκι ταξιδεύει στα χέρια των παιδιών...σταματά η μουσική και το παιδάκι που έμεινε με το κουκλάκι στο χέρι πάει στο κουτί με τα ονόματα και τραβά μια καρτέλα...
κουκλάκι φιλαράκι
τι όμορφο παιδάκι
για πες μου στο λεπτό
για ποιόν θα μιλησω εγώ....
όπως καταλάβατε, το παιδάκι με το κουκλάκι θα πρέπει να πει κάτι όμορφο για τον φίλο που διάλεξε...να του δώσει το κουκλάκι και να ξεκινήσει πάλι η μουσική
ΟΙ ΑΓΚΑΛΙΤΣΟ...ΦΩΛΙΤΣΕΣ
σκορπίζουμε στο χώρο στεφάνια, τα μισά από όσα είναι τα παιδιά....βάζουμε μουσική και τα παιδιά χορεύουν στο χώρο έξω από τις φωλίτσες. μόλις σταματήσει η μουσική πηδάνε σε ένα στεφάνι και αγκαλιάζουν όποιον βρουν εκεί....ξαναρχινά η μουσική και τώρα όταν σταματήσει θα πρέπει να πάνε σε άλλο στεφάνι!!!
ΠΑΛΑΜΟΦΙΛΑΡΑΚΙΑ .... ΤΟ ΚΑΔΡΑΚΙ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
σχεδιάζουμε σε κάνσον μια καρδιά για κάθε παιδί τόσο μεγάλη ώστε να χωρέσει 2 παλάμες...το παιδί την κόβει και με τέμπερα βάζει από τη μια μεριά το αποτύπωμα της παλάμης του...προσκαλεί το φίλο του να βάλει το αποτύπωμα του από την άλλη μεριά και γράφουμε γύρω γύρω από την καρδιά τους λόγους γιατί τον θεωρεί φίλο του...το διακοσμούμε με γκοφρέ γύρω γύρω ή πούλιες ή ότι άλλο θέλουμε, βάζουμε πιαστράκι από πίσω και έτοιμο το καδράκι της φιλίας
Η ΦΩΝΗ ΣΟΥ ΜΕ ΟΔΗΓΕΙ
τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια, φτιάχνουμε μια διαδρομή με στεφάνια και τουβλάκια. ο ένας από το ζευγάρι δένει με μαντήλι τα μάτια του και ο άλλος τον καθοδηγεί ώστε να περάσει από τα εμπόδια. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε και σε στυλ διαγωνισμού για να βγει νικήτής η ομάδα που συνεργάστηκε καλύτερα και για να δούμε κατά πόσο αναγνωρίζουν τη φωνή του ζευγαριού τους.
ΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟΥ ΤΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΦΙΛΟΥ
αυτό το κάνω σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς και όχι μια φορά για όλους σαν εργασία...ανάλογα με κάποια πράξη βοήθειας και συνεργασίας που μπορεί να προκύψει κάποια μέρα και να συζητηθεί από τα παιδιά έχουμε μια κονκάρδα σαν βραβείο όπου το παιδί που θέλει να το δώσει ζωγραφίζει τη βοήθεια που του πρόσφερε ο συμμαθήτής του και του το δίνει στο σπίτι
Η πριγκιπισσα Φιλία
αυτό είναι κλεμμένο από τον κήπο των συναισθημάτων με κάποιες παραλλαγές....και το χρησιμοποιώ όταν έχουμε συγκρούσεις...
Σε ένα όμορφο παλάτι ψηλά στον ουρανό ζούσε μια πριγκίπισσα που την έλεγαν Φιλία. Εκεί ψηλά που έμενε μπορούσε να δει τι γινόταν στη γη αλλά και όλοι από τη γη μπορούσαν να τη δούνε. όταν έβλεπε προσωπάκια χαρούμενα πιασμένα χέρι χέρι...ήταν χαρούμενη και η καρδιά της και σκόρπιζε παντού το χαμόγελο της...όταν έβλεπε προσωπάκια θυμωμένα και μόνα τους...σπάραζε η καρδιά της και έκλαιγε συνέχεια...στα παλάτι που ζούσε είχε μαζί και τους φίλους της για να παίζει...την Αγάπη, την Αλήθεια , το Σεβασμό και την Συνεργασία...κάτω όμως στη γη υπήρχαν οι εχθροί της που προσπαθούσαν να στεναχωρήσουν τους ανθρώπους και να κάνουν να κλάψει η φιλία...ο Θυμός, η Ζήλια, το Ψέμα και η Μοναξία....κάθε φορά που κάποιος από τους εχθρούς της έκανε επίθεση οι φίλοι της αγωνίζονταν να την προστατεύσουν.....ας φανταστούμε λοιπόν τι έγινε τι μέρα που επιτέθηκε ο θυμός...πως μπορεί να καταστραφεί η Φιλία; τι μπορούμε να κάνουμε για να την προστατεύσουμε;
τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν σε Α4 χωρισμένο στη μέση την εικόνα της γης ή του παλατιού όταν η φιλία είναι χαρούμενη και από την άλλη πλευρά τι γίνεται όταν υπάρχει θυμός και τσακωμός και κατ επέκταση να φτιάξουμε μια ομαδική που να έχουμε κανόνες συμπεριφοράς για να έχουμε πάντα τη φιλία στη ζωή μας.
ΤΟ ΒΑΖΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
μαθαίνουμε το....
"φίλος έδωσε σε φίλο
τριαντάφυλλο με φύλλο.
Φίλε φύλαγε το φύλλο
μην το δώσεις σ ' άλλο φίλο"
μπορούμε να φτιάξουμε ένα τριαντάφυλλο με χαρτί, γκοφρέ κτλ και ο ένας να το δώσει στο φίλο του να το φυλάξει για μια μέρα....και την άλλη μέρα να μας το φέρει για να το βάλουμε στο βάζο της φιλίας. Το βάζο της φιλίας είναι σε περίοπτη θέση στην τάξη μας και κάθε φορά που θέλουμε να κάνουμε κάποιον φίλο μας του δίνουμε το τριαντάφυλλο να το κρατήσει....μπορούμε να το επεκτείνουμε και όταν τσακωνόμαστε και θέλουμε να συμφιλιωθούμε να το δίνουμε ως δώρο
ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
ζωγραφίζουμε με τα παιδιά σε χαρτί του μέτρου ένα μέτριο σχετικά δεντράκι με ρίζες, κορμό και φύλλα. Το ονομάζουμε το δέντρο της φιλίας και ρωτάμε τα παιδιά τι χρειάζεται για να αναπτυχθεί, να μεγαλώσει και να μας προστατεύει όλους...νερό, φροντίδα κτλ....τους ρωτάμε αν θέλουμε να αναπτυχθεί η φιλία τι χρειάζεται...συνεργασία, αγάπη, σεβασμό. προσπαθούμε όπως μπορούμε να γράψουμε τις λέξεις και να τις ζωγραφίσουμε σε μικρά χαρτάκια και τα κολλάμε στις ρίζες του δέντρου. επεκτείνοντας την ανάπτυξη του μπορούμε να κολλήσουμε φώτο από τις νέες φιλίες στα κλαδιά του, νέες λέξεις στις ρίζες, δωράκια για τους φίλους μας κτλ...
Αυτά τα ολίγα προς το παρόν και ελπίζω σύντομα να συμπληρώσω και άλλες δραστηριότες......
Φιλιά και.....φιλία σε όλους λοιπόν!!!
ΚΛΕΒΩ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ Η ΠΡΩΤΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφή''ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ''...πράγματι το θέμα αυτό το περίμενα.Ηθελα πολυ να δω την οπτική σου και πήρα αυτό ακριβώς που περίμενα από σένα:ΤΗΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑΡΙΚΗ ΟΨΗ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ. Νασαι καλα.....και ότι περιμένεις....να το βρεις!!
στεναχωρήθηκα επειδή δεν το ανέπτυξα όπως θα ήθελα...έχω και άλλες δραστηριότητες αλλά σήμερα καθόλου έμπνευση...θα επανέλθω δριμύτερη για πιο παιχνιδιάρικες καταστάσεις...χιχιιχιχ!!
ΔιαγραφήΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ.!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατερινα σς ευχαριστουμε πολυ για τις ομορφες ιδεες σου , σιγουρα θα με βοηθησουν!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστώ πολύ κορίτσια!!!αυτό το θέμα θα το εμπλουτίσω και στην πορεία... :)
ΑπάντησηΔιαγραφή!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήδοκιμή ...αν θα πάρει το σχόλιο....
yes!!!!!!! το πήρε
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι το κανονικό σχόλιο τώρα.....
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΑΓΑΠΑΣ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ!!! ΕΙΣΑΙ ΑΞΙΕΠΑΙΝΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ!!! ΥΠΕΡΟΧΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστώ πολύ Μαράκι!!!ότι μπορώ κάνω...χεχεχ!!
Διαγραφήti omorfes drasthriothtes katerina!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ωραίες δραστηριότητες. Ευχαριστούμε.
ΑπάντησηΔιαγραφή